måndag 12 mars 2012

Sporre...

Idag mötte jag en annan tjej som oxå äter LCHF och jag blev så glad. =). Jag gillar och sporras av att prata kost, tips, träning och råd - därav denna blogg! Det var så skönt att slippa vara den som är "avvikande" ensam. MEN det finns ju ingen tjej jag skulle möte som inte skulle förstå om man bara säger "jag önskar gå ner i vikt och då kan jag inte äta det här". Så enkelt, å ändå gör man det så svårt... Min sambo säger att han hellre vill jag ska säga det när vi är borta så det inte verkar som om jag inte gillar maten. Han kanske har rätt. Jag är feg på att säga det, rädd vad folk ska säga nästa gång - om jag inte håller mig. Fast kanske e det då den sporren jag behöver? Jag vet inte.

Idag har jag njutit av 19%ig rysk yoghurt med hemmagjord crunchy musli; fröbrödsmacka till fikat; hamburgare med dressing och avocado till dessert; korv till mellis (jag älskar prinskorv direkt ur förpackningen), och ikväll först en wrap på en träff, med mycket sallad till och nu en minimal bit av auberginelasagnen som jag lagade innan jag gick. Älskar den.

Dagens crunchy består av:
90g pecannötter, 1 dl mandel, 1/2 dl kokos, solroskärnor, agavesirap, kanel, vatten (1-2 msk). Hackade allt i mixer, hälde på vattnet och körde det i ugnen på 150 grader i 10 min, sen eftervärme över natten (mest för jag gjorde det sent...). Var perfa till frukost och finns nu i tätförslutande burk.

Väl mött!
Å kämpa på!
Har ni inte läst Andreas Eenfeldts bok Matrevolutionen än bör ni göra det!!

Inga kommentarer: