måndag 12 mars 2012

Ett liv i bilder...

Jag har en bildmapp på datorn där jag lagt alla foton som är på mig. Just foton är en viktig grej för mig för de är till stor del anledningen till att jag gav upp efter att ha gått ner 45 kg förra gången och bara ha fem ynka kg kvar! Den andra stora delen var maten och slitet det tog att gå omkring hungrig...

Med fotona var problemet att efter att jag kämpat i tre år så såg jag foton på mig där jag var precis så stor som jag tyckt att jag var från början. Jag var större än alla andra och lika stor som de mest överviktiga jag kände. Det fick mig att ge upp. Idag när jag tittar på de bilderna så ser jag vad andra såg: en nästan smal person med former. Jag förstår att folk tyckte jag gjort något stort. Jag förstår att folk såg skillnad - när jag inte såg någon! För på samma sätt som jag inte märker att jag går upp i vikt i spegeln så såg jag inte heller att jag gick ner i vikt. Och fotona visade heller ingenting! Eller så visade de allt men jag kunde inte se det. Varför? Jag har hört talas om folk som inte ser sig själva som de ser ut, men om det är en åkomma - har jag den fortfarande så det kommer va likadant om jag går ner nu igen?

Mitt största hold-back för att jag inte kämpar är att jag inte tycker att det var så stor skillnad, eller att det hjälpte. Trots tre års slit var jag ju fortfarande "fet och äcklig". Idag när jag kollar på den perioden i mitt liv ser jag någon som ser frisk och fräsch ut. Jag vill dit igen och jag vet att jag kan. Jag vet att det går. Jag brukar säga att mitt stora problem är att jag aldrig varit smal och vet hur jag ser ut då, men det är fel. Hyffsat normal i utseendet var jag vad än vågen visade! Jag hatar BMI och vill inte mäta det mer för det säger ingenting. Jag stirrar mig bara blind på det.

Idag var det invägning på LCHF och jag hade skött mig ganska bra hela månaden tills nu i helgen så jag fick redovisa ett plus. Nu får det va slut på det. Nästa plus får vara bröllopsveckan!
Nu är det dags att ge mig efter det jag vill ha ut av livet, både med hälsa och välgång!!
L

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Du kommer klara detta bra! heja dig:)