måndag 28 mars 2011

Räkneexempel!

Verkar som klockan på min blogg går fel men jag hittar inte hur man ska åtgärda det. Hittade i hjälpen var man ska ändra det men den funktionen finns inte där de säger den ska va!! Å jag tror inte jag klarar att räkna ut hur mycket den går fel. Om någon annan har lust så är klockan nu 18:02 iaf.

Det jag dock ska räkna ut är detta: Hur lite kan man väga om man går ner 0,5 kg i veckan? Jag brukar alltid tycka att det går så himla sakta. Men låt oss stipulera att jag går ner 0,5 kg i veckan och att allt över det är bonus. Det är ett snitt jag skulle kunna ta utan större ansträngning om jag faktiskt skiter i att äta godis å sådant.

Om vi räknar på ett år, mars/april nästa år, då skulle jag ha gått ner 26 kg. Då har jag totalt 17 kg kvar.

Går jag ner 0,7 kg i snitt är det hela 36,4 KG!!! Då skulle jag bara ha 6,6 kg in i mål!!! Och väga mindre än jag någonsin gjort på den här sidan högstadiet!!!

Det betyder att varje hekto räknas. Ett hg extra i veckan ger alltså 5 kg extra viktnedgång per år. Med andra ord är varje hekto värt att kämpas för!!! Och varje kaka som sätter mig tillbaks ett kilo är värd att avstå ifrån.

Detta inlägg ska jag försöka minnas att läsa så ofta jag behöver! Kanske borde jag spela in det bland låtarna i iphonen så det spelas lite då å då... Som pepp-talk som jag laddade ner häromdagen men fann mest störande!

Inga kommentarer: