onsdag 20 april 2011

störd hjärna

Jag blir så deppig den fjärde vägningsmåndagen varje månad att jag får svårt att inte trösta mig med mat. Det är konstigt det där hur hjärnan fungerar: "nej usch, jag har gått upp i vikt, bäst jag tröstäter lite". HELT SJUKT STÖRT!!! å ändå så e det lite så man fungerar.. Iaf jag, jag blir inte peppad av viktuppgång, jag blir peppad av viktnedgång... Det e så mycket enklare då... Att skärpa sig, när man vet att det fungerar...

Igår bakade jag Airams Rocky Road (se receptsidorna) å bara njuter... De e så goda.. jag gjorde ju iofs lite annorlunda så klart för palla orka rosta en av nötterna... jag stekte alla i stekpannan, men originalreceptet sa att en av dem skulle vara rostade...

Åt grillat igår med, bara fick för mig att jag skulle grilla. Efter att ha tittat i kylen så fick jag ihop fläskkarre med grillolja, coleslaw på fänkål, morot, vitkål, creme fraiche, sambal oelek, sweet chilisås, bostongurka (ytterst lite av de två sista). Det blev supergott =). Å finns det något som luktar godare än när folk grillar.. å för en gångs skull var det från mitt hus det luktade när folk cyklade förbi =).

Tillbaka till inledningen, jag har iaf bestämt mig för att bara väga mig tre av fyra måndagar.. den där fjärde gången i månaden när det inte ens e mitt eget fel att jag gått upp så ska jag hoppa över. Å en annan sak. I fredags tog jag en bit rulltårta - fastän svärmor hade gjort hela sin tjejmiddag och dessert så jag skulle kunna plocka bort det jag inte ville äta. Det var nästan oartigt av mig att fuska då. Men det gjorde jag, å nästa dag kunde jag inte hålla mig, å inte dagen efter det heller.. Jag som brukar sköta mig så.. Var på inredningsparty hos en vän å åt kakor så jag skämdes!!! Jag kan bara inte slut. Jag måste låta bli helt. Note to self!!

Kämpa på! Vi blir fler - fler ser ljuset ;).

Inga kommentarer: