torsdag 28 mars 2013

Påsk i LCHFs tecken

Häromdagen var jag bjuden på Afternoon Tea och satt bredvid en tjej som varit med i VV i fyra veckor. Jag brukar tycka att fördelen med LCHF eller GI jämfört med just VV är att man kan äta så mycket när man är borta utan att man stör sin matideologi och utan någon form av räkning. Jag har aldrig kunnat äta så mycket borta och ändå gå ner i vikt som jag kan med LCHF, men just där och då då det bara fanns Scones och kex att välja på var det inte riktigt läge att lyckas bevisa just detta...

Påsken som kommer går däremot i LCHF:s tecken kan man lugnt säga, mycket kött, fisk, ägg - allt ekologiskt förstås och med god kötthalt, samt en härlig gräddtårta med nötmarängbotten a al LCHF får bli pricken över i:et. Att lyxa är nu för mig att unna mig några skivor av en banan eller en klick Janssons frestelse. När jag var med i VV var det fortfarande färdigproducerade bakverk som var min last och man körde stenhårt med belöningssystemet att samla in points och göra av med dem på godsaker såsom godis, utfyllda chokladbars och färgämnestinna ägg.

Imorgon ska vi ha påskbord och jag ser särskilt fram mot köttbullar med rödbetssallad (om än bara lite) och prinskorv, skinka, ostbricka, omelett och massa annat gott...

Önskar dig en härlig påsk...

Inga kommentarer: