fredag 16 mars 2018

Vi vill bli en familj!

Vi är nu 11 kg från att kanske få påbörja IVF och har nu även påbörjat den obligatoriska föräldrautbildningen inför adoption. Det har varit helt underbart! Tretimmarssessioner med par och singlar som upplevt och genomlever precis samma ångest, hopp och längtan som vi gör. Att få dela tankar har varit underbart. Jag rekommenderar alla som överväger adoption att faktiskt anmäla sig till föräldrautbildningen och gå den (tänk på att det måste vara en som är godkänd av din kommuns medgivandeutredare). 

Att vi satsar nu beror på att vi så längtar efter att bli en familj hur än storken ska komma till oss... Känns som om han helt har flugit vilse och behöver alla röksignaler som vi kan skicka ut. 

Längtan, längtan... i slutet av april är det ny tid hos läkaren iaf och då bör jag vara så nära som möjligt den vikt de kräver. Jag har börjat mata in mina måltider i lifesum-appen igen. Det känns bra. Det är värst vad lätt det blir för mycket och för stora portioner när man mäter med ögonen... 

Idag åt jag 70 g. jordgubbar med grädde och en miniscone (recept kommer i helgen). Lunch blev libanesiskt med nötfärs och fläskfilespett, grönsallad, hummus, och andra goda meze till.. Jag var duktig och fråga "vilka meze är det tillsatt socker i?"

Inga kommentarer: