söndag 22 oktober 2017

Metformin, lchf och graviditet...

Träffade privatläkaren i veckan och han tycker det verkar underligt att jag inte går ner mer och snabbare på lchf så han vill att jag testar metformin för att se om det kan hjälpa till med viktnedgången genom att ytterligare reducera insulinutsöndringen. Jag ser på nätet att många med t.ex. pcos (som jag inte är utredd för eller tror att jag har) har använt metformin och blivit gravida. Maken och jag tycker att alla möjligheter vi får ska vi ta och att i princip allt är värt att prova så imorgon ska jag starta med det.

Jag hittar mycket på nätet om att man får mycket smärtor i början av tabletterna men kvinnorna skriver att med möjligheten för ett barn är det uthärdligt. Så vi testar.

Eftersom det här i mesta mån är en blogg om vägen till bättre hälsa tänkte jag skicka en liten uppdatering:
2017-10-22
vikt: -38,2 kg

mått sedan juli 2017
midja: -10cm
byst: -4.5 cm
armar: -5.5 cm
lår: -7 cm
vad: -3.5 cm

Så man måste säga att det rör på sig även om jag verkligen vill att det ska gå fortare... 25 kg till IVF.

Inga kommentarer: